onsdag 15 juli 2015

Vem är jag?

Jag är en 19-årig grabb från Stockholm, närmare bestämt norr om Stockholm. Jag har precis gått ut Gymnasiet och håller för tillfället på att kasta mig in i arbetslivet (sabbatsår innan Universitetet).
Jag har under hela mitt liv varit väldigt fysiskt aktiv och medveten om vad jag äter, på gott och ont. Jag letar ofta efter råd gällande kost och träning på internet i form av artiklar och videos, men problemet med alla dessa råd är att de ofta säger emot varandra.

Något som jag dock har fastnat för på den senaste tiden är Veganism. Det började med en rekommenderad video på min Youtube sida och sedan dess har jag bara plöjt igenom artiklar och videos. Jag följer för tillfället Durianrider och Vegan Gains på youtube och har tittat igenom de flesta av deras videos.

Jag är dock inte Vegan... ännu... Desto mer  jag tittar desto mer övertygad blir jag dock. Det intressanta är att trots alla studier som backar upp veganismen så är jag och många andra skeptiska. Vi lever i ett samhälle som är byggt runt konsumtionen av animaliska produkter och det är antagligen vad som håller mig skeptisk när det gäller.

Den här bloggen kommer alltså vara till för att ventilera mina tankar kring ämnet och kanske till och med övertala mig själv och andra att bli vegan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar